Frågor

lalala

Jeans, Tokyo
Kofta, loppis på hötorget
Väska, secondhand
Tubtopp, eg kjol från H&M
Rosett i håret, present från vänninorna :)
Klockhalsband, loppis

Här kommer svar på dem frågor jag fick ;)

1. Har du någon fobi?
Ja, jag är jätterädd för möss och råttor.. Usch, jag skulle hellre ta i spindlar och ormar än i en råtta! :o Sen har jag verkligen fobi mot ensamhet, jag hatar att vara ensam. En konstig fobi är att jag verkligen inte tycker om golv i badhus och i duschrum i t ex skolan... jag simmade ju förut (från när jag var ca 5 år till 15 år) och nästan alltid när jag gick i badhuset gick jag på tå! (inte för att det hjälpte)

2. Hur vill du bo när du blir vuxen/äldre?
När jag inte är så gammal vill jag testa att bo utomlands något år iallafall, medan jag pluggar eller jobbar. Dom städer jag jag helst vill bo i är New york, Tokyo, Sydney, Barcelona. Sen när jag blir äldre kommer jag nog vilja bo i Sverige... fast helst inte där jag bor nu (Eskilstuna), isåfall Göteborg, Stockholm eller Uppsala.. Så ser det ut just nu iallfall, sen får man ju se om man ändrar sig ;)

3. Vad vill du att dina barn ska heta?
Haha, oj.. det var en svår fråga. Killnamn så tycker jag att Leo och Love är fint och tjejnamn Wilma, Linnéa och My. (fast det vore ju itne schysst om barnet fick mitt efternamn... My Ly..haha)

4. Vad vill du helst av allt jobba som?
Jag har absolut ingen aning :o Det var därför jag ville gå en studieförberedande linje.. men jag vet att jag vill arbeta med människor iallafall.

5. Vilken är din favoriträtt?
Jag tycker om asiatisk mat och pasta.. fast.. jag kan käka det mesta, förutom skolans pyttipanna.

6. Vad är typiskt Annis?
Haha, att vara allmänt trögfattad! Vissa jättekomplicerade saker kan jag förstå som saker i naturkunskapen eller matten... men när det kommer till vanliga saker då är jag väldigt trög! Sen hälsar en kompis "det där ljudet du gör när du kommer på saker och att du brukar bli flummigt trött och göra grimarser och konstiga ljud" och ibland brukar jag inleda ett samtal, sen glömmer jag bort vad jag ska säga så då blir det "eller.... det var inget!"

7. Vad gör du på fritiden?
Efter att jag började gymnasiet har jag ingen fritid! :o Nej men.. när jag inte pluggar tycker jag om att fika, shoppa (såklart :D), lyssna på musik eller bara slappa framför tvn eller datorn. Fast egentligen har jag knappt tid med allt detta.. när jag itne går i skolan brukar jag jobba, varenda helg på ett café.

8. Vad hade du helst gjort: Rivit alla dina kläder i garderoben förutom ETT enda plagg (isf vilket?) som du sen skulle ha hela livet, eller gjort en Britney (rakat av håret)?
Jag skulle lätt ha rakat av mitt hår! Skulle aldrig kunna bära bara ett plagg i hela mitt liv och inte helelr skulle jag kunna riva sönder mina kläder : o ... det finns ju hattar och hår växer ju ut ;)

9. Visst kommer du från Eskilstuna?
Japp, jag är från Eskilstuna

10. Hur mycket kosta det att åka till tokyo?
Min biljett kostade ungefär 7500, men jag reste som ungdom då innan jag fyllde 16

11. Hur lång är du?
ca 1.64 m
12. Hur många syskon har du?
Tre, två systrar (21 och 26 år) och en bror (24 år)

13. Har du pojkvän?
Nej, det har jag inte

14. Vad inspirerar dig när det gäller klädstil?
Bloggar, media, människor på stan, brorsan och syrran.

15. Favoritaffärer?
H&M, American apparel och Monki, men helst av allt handlar jag secondhand, det är (oftast) billigare och roligare.

16. Går du på gymnasiet?
Japp, S:t Eskils gymnasium i Eskilstuna

17. Vilken linje?

Samhällsvetenskapliga linjen

18. Hur mycket väger du?
ca 51 kg, det går lite upp och ned ibland

20. Vilket ursprung har du? (jag ser ju att du är asiat, men menar typ nåt land eller så)
Jag är född i Sverige, mina föräldrar är födda och uppvuxna i Vietnam men vår familj kommer ursprungligen från Kina.

Enjoy ;) /Annis


UPDATE: hur kan du gå på gymnasiet om du precis har fyllt 16?
Jag har hoppat över sexårs och går med ett år äldre ;)

Kommentarer
Postat av: Julia

Detta behövdes, men hur kan du gå på gymnasiet om du precis har fyllt 16?
Har du hoppat upp eller hoppat över "sexårs"?

Kram

2008-01-16 @ 21:57:53
URL: http://Glasrosor.tjejsajten.se
Postat av: :D

fränt att ha ursprung från kina! tänker åka till tokyo efter gymnasiet, har jag bestämt, kan inte du tipsa om bra 2hand ställen och andra fina butiker?

2008-01-17 @ 08:54:12
Postat av: Malin

Kul att få veta lite om dig!

2008-01-17 @ 10:02:44
URL: http://livetochjag.tjejsajten.se
Postat av: Linnea

Underbar outfit! Väskan var otroligt snygg!

2008-01-17 @ 15:08:17
URL: http://neafashion.blogg.se
Postat av: Anna

Den där väskan var riktgit fin!

2008-01-17 @ 18:32:24
URL: http://mysignature.blogg.se
Postat av: katrín

:) Roligt att veta mer om dig! Ditt hår är sååå fint skaru veta ;)

2008-01-17 @ 22:06:59
URL: http://katla.tjejsajten.se
Postat av: Vendela.

åh, väskan är alldeles UNDERBAR.

2008-01-17 @ 22:14:28
URL: http://vendelaheterjag.blogg.se
Postat av: Julia

jättefint

2008-01-18 @ 16:36:25
URL: http://juliaastren.blogg.se/
Postat av: N

nice :) Jag kommer halvt från vietnam! :)

2008-01-19 @ 13:54:20
Postat av: anna.

Det är säkert typ tuuusen andra som sagt det till dig. Men. Jag älskar verkligen din stil. Helt, helt, helt underbar. Jag sitter och dregglar, nästan.

:*

2008-01-19 @ 19:02:48
URL: http://annavonstekpanna.blogg.se
Postat av: Paulin

vi har exakt samma ursprung :P

2008-01-26 @ 22:34:23
URL: http://paaulin.blogg.se
Postat av: Anonym

Du är så äckligt ful.

2011-01-30 @ 23:23:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0